Warunki ogólne licytacji.
1.
Osoba biorąca udział w aukcji (licytant) rozumie i akceptuje warunki
określone regulaminem.
2. Przedmiotem aukcji są obiekty powierzone przez komitentów, bądź stanowiące
własność antykwariatu. Obiekty te posiadają opisy bibliograficzne i ceny
wywoławcze określone w katalogu aukcyjnym. W uzasadnionych przypadkach posiadają
cenę rezerwową znaną tylko upoważnionemu pracownikowi antykwariatu.
3. Ceny podane w katalogu aukcyjnym są cenami wywołania. Do ceny
wylicytowanej doliczana będzie opłata organizacyjna w wysokości 10%. Opłata
organizacyjna obowiązuje również w sprzedaży poaukcyjnej.
I.
1. Aukcja
prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa przez osobę
upoważnioną, która działa w imieniu antykwariatu.
2. Prowadzący aukcję ustala tzw. postąpienie w licytacji, nie przekraczające
dziesięciu procent aktualnej ceny i może stosować wielokrotność minimalnych
postąpień oraz ma prawo do dowolnego rozdzielania lub łączenia obiektów
wystawionych do sprzedaży oraz do ich wycofania z licytacji bez podania
przyczyny.
3. W przypadku uzasadnionego sprzeciwu, co do oferty kończącej licytację
wyrażonego przez uczestnika licytacji bezpośrednio po jej zakończeniu,
prowadzący aukcję ma prawo do ponownego przeprowadzenia licytacji lub do jej
kontynuowania.
4. Nabywcą staje się licytant oferujący najwyższą cenę.
5. Zakończenie licytacji obiektu następuje w momencie uderzenia młotkiem przez prowadzącego licytację i jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży (zgodnie z art. 70.2 § 2 Kodeksu Cywilnego). Od tej chwili licytant jest zobowiązany do wykupienia obiektu.
II.
1.
Uczestnikiem aukcji może być każda osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność
do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca
osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną.
2. Wstęp na aukcję jest wolny i nie wymaga wpłaty wadium.
3. Do udziału w licytacji upoważnione są osoby, które pobrały tabliczkę licytacyjną podając dane osobowe do rejestracji. Bezpośrednio po aukcji uczestnik jest zobowiązany zwrócić tabliczkę licytacyjną. Licytant jest odpowiedzialny za skutki użycia tabliczki licytacyjnej przez osoby trzecie.
4. Do udziału w
aukcji upoważnione są również osoby, które złożyły polecenie kupna (tzw. pocztę
aukcyjną) najpóźniej na 24 godz. przed rozpoczęciem licytacji. Organizatorzy nie
ponoszą odpowiedzialności za właściwą realizację zleceń pisemnych, które
napłynęły po tym terminie. Polecenie kupna, o którym mowa powyżej, przyjmujemy
wyłącznie w formie pisemnej (list, fax, e-mail) bądź za pomocą formularza
zamówienia znajdującego się na stronie internetowej antykwariatu (www.raraavis.krakow.pl)
przy katalogu aukcyjnym.
5. W zamówieniach pisemnych prosimy podać: dane osobowe, numer pozycji, nazwisko
autora, pierwsze słowo tytułu oraz najwyższą oferowaną cenę (limit) bez opłaty
organizacyjnej. W przypadku takich samych limitów decyduje kolejność zgłoszeń.
6. Wysokość limitów oraz nazwiska osób lub nazwy instytucji biorących udział w licytacji drogą korespondencyjną są informacjami poufnymi. W imieniu tych osób i instytucji w licytacji będzie uczestniczył upoważniony przedstawiciel antykwariatu.
7. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykluczenia z aukcji osób, które nie wywiązują się z przyjętych zobowiązań.
8.
Licytant podając dane osobowe
w procesie rejestracji osobistej bądź pisemnej wyraża zgodę na przetwarzanie
jego danych osobowych w celu udziału w aukcji zgodnie z ustawą o ochronie danych
osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. Administratorem danych osobowych
uczestników aukcji jest antykwariat „RARA AVIS” s.c. Zuzanna Migo-Rożek Iwona
Błaszczyk z siedzibą w Krakowie (31-024) przy ul. Szpitalnej 11. Licytujący ma
prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz złożenia
sprzeciwu wobec ich przetwarzania, na zasadach określonych w ustawie o ochronie
danych osobowych.
Antykwariat oświadcza, że podanie danych osobowych przez licytujących jest
dobrowolne, jednakże jest niezbędne w celu prawidłowego przebiegu aukcji.
9. Wszelkie dane osobowe uczestników licytacji traktowane są jako poufne pozostają do wyłącznej wiadomości antykwariatu.
III.
1.
Prawo własności zakupionego obiektu przechodzi na kupującego w momencie
dokonania całej wpłaty.
2. Klient dokonujący zakupu otrzymuje jako potwierdzenie zawarcia transakcji paragon fiskalny. Na życzenie wystawiana jest faktura VAT-Marża. W celu jej otrzymania należy o tym poinformować w momencie rejestracji, podając dane do faktury: pełna nazwa firmy (lub imię, nazwisko), adres i nr NIP.
3. Nabywca jest zobowiązany wykupić obiekt i odebrać w terminie 7 dni od daty aukcji.
4. Zakupione
obiekty wysyłamy również przesyłkami pocztowymi i kurierskimi (doliczając opłaty
związane z wysyłką):
—
dla
instytucji – kredytowo
—
dla osób
prywatnych – po przedpłacie na konto lub za pobraniem.
5. Prosimy o przestrzeganie 7-dniowego terminu płatności za zakupione obiekty.
Po tym terminie naliczane będą ustawowe odsetki.
6. Niewykupienie obiektu nie zwalnia licytanta od pokrycia wszelkich kosztów
wynikłych z faktu wylicytowania obiektu, w tym ewentualnych roszczeń
komitenta/właściciela.
IV.
1. Nabywca może w terminie 14 dni od daty aukcji odstąpić od umowy kupna w
przypadku, gdy opis katalogowy obiektu w sposób ewidentny odbiega od stanu
faktycznego. W sprawach spornych roszczenia nabywcy zostaną uwzględnione po
dostarczeniu przez niego wiarogodnej ekspertyzy w tym terminie.
2. Organizator, z zastrzeżeniem punktu IV/1, nie ponosi odpowiedzialności za
ukryte wady fizyczne i wady prawne wylicytowanych obiektów, co nie wyłącza
roszczeń wobec sprzedającego.
3. Biblioteka Jagiellońska i Biblioteka Narodowa, muzea wpisane do Państwowego
Rejestru Muzeów mają prawo pierwokupu po cenach wylicytowanych powiększonych o
opłatę organizacyjną, pod warunkiem, że zgłoszą chęć zakupu przed aukcją, bądź
bezpośrednio po zakończeniu licytacji obiektu.
4. Antykwariat przypomina, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 marca 2010
r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wywóz materiałów bibliotecznych
odbywa się według przepisów zawartych w w/w ustawie – art. 51 (tekst dostępny na
www.antykwariusze.pl).
5.
Antykwariat przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami jest zobowiązany
do zbierania danych osobowych klientów dokonujących transakcji w kwocie powyżej
10 tysięcy euro, zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i
finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 16 XI 2000 r. nr 116, poz. 1216 z późniejszymi
zmianami).
6. Antykwariat przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami jest zobowiązany do zbierania danych osobowych uczestników aukcji dokonujących transakcji powyżej 10 tysięcy złotych (Dz. U. z 4.12.2017 r. poz. 2249). Dane (imię, nazwisko, nr pesel) gromadzone są w Księdze Ewidencyjnej Zabytków Przyjętych lub Oferowanych do Zbycia i Wydanych Ekspertyzach obowiązującej od XII 2017 roku (Dz. U. jw.).
V.
1.
Wykorzystanie opisów bibliograficznych oraz materiału ilustracyjnego zawartego w
katalogu jest możliwe wyłącznie po uprzednim uzyskaniu pisemnej zgody
antykwariatu.
2. Uczestnik aukcji wyraża zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej i
marketingowej antykwariatu także w formie elektronicznej.