Grafika, rysunek

59.
OLESZCZYŃSKI Antoni (1794-1879)  – Monument érigé a Poznań (Posen) par souscription nationale 1857. Adam Mickiewicz illustre poete polonais [...].
Portr. BN 3436. Staloryt form. 23x16,8 na ark. 39,8x28,5 cm. Pomnik Mickiewicza autorstwa Władysława Oleszczyńskiego, wzniesiony w Poznaniu w 1857. Staloryt wykonany przez Antoniego Oleszczyńskiego (sygn. monogramem wiązanym A. O. wewnątrz kompozycji), odbity w Paryżu przez Gilquina i Dupaina w 1858. Napisy tytułowe umieszczone w górnych narożnikach. Kompozycja zamknięta delikatną ramką liniową. Pod kompozycją napis: "Dedié a M-r J. J. Kraszewski illustre litterateur par A. Olesz.". Rycina przesłonięta bibułką ochronną. Niewielkie miejscowe zabrązowienia marginesów.
240.–
60.
WYSPIAŃSKI Stanisław (1869-1907) – Rocznik Krakowski z 1900 [okładka czasopisma].
Litografia barwna na ark. 28,5x19,8 cm. Okładka czwartego tomu "Rocznika Krakowskiego" z barwną litografią S. Wyspiańskiego: po obu stronach dwie roślinne kolumny, na każdej otwarte korony królewskie, pomiędzy kolumnami tytuł rocznika, w dolnej części data roczna. Praca sygnowana monogramem wiązanym wewnątrz kompozycji z lewej. Powierzchnia arkusza nieco zakurzona, nieznaczne ubytki krawędzi, wymaga konserwacji.
360.–
61.
ŻYTKIEWICZ Franciszek – Tadeusz Kościuszko.
Tusz lawowany, gwasz na ark. 19,1x15,4 cm. Kościuszko w czapce generalskiej i pelerynie, spoglądający ku górze. Pod kompozycją odręczna notatka: "Kopia z oryginału zrob. z natury w 1797 r. przez angiels. artystę Cardon'a. (m.p. General Thaddeus Kosciuszko)" i sygnatura "Fr. Żytkiewicz". Na odwrocie, na dolnej części arkusza kolejna notatka: "Rysunek ten nabyłem na aukcji zbiorów ś. p. majora Larsa Lawskiego w dniu 21 stycznia 1960 w Sztokholmie. Adam Heymowski". Załamania arkusza, naddarcie prawej krawędzi, przebarwienia marginesów (zapewne ślady po passe-partout).
A. Heymowski (1926-1995) - heraldyk, historyk, bibliotekarz, socjolog, mieszkający po zakończeniu wojny w Szwecji, wieloletni dyrektor Królewskiej Biblioteki w Sztokholmie (prywatnej biblioteki królów szwedzkich), autor wielu naukowych publikacji, głównie z dziedziny heraldyki polskiej, autor projektów herbów.
L. Lawski (1886-1959) - szwedzki inżynier i kolekcjoner sztuki. "Lars Lawski bardzo interesował się badaniami antykwarycznymi, [...], był zapalonym kolekcjonerem, głównie starej broni, ale także miniatur i grafik".
1.200.–
62.
ATELIER Girs-Barcz – Józef Piłsudski mówi.
Rysunek tuszem na ark. 30,2x20 cm. Wieniec laurowy, wewnątrz inicjały J. P., poniżej skrzyżowane buławy marszałkowskie. W prawym górnym narożniku sygnatura tuszem "Girs-Barcz". Projekt został wykorzystany (z niewielkimi różnicami) na okładce książki "Józef Piłsudski mówi" wydanej przez Główną Księgarnie Wojskową w 1939. Niewielkie zabrudzenia, rdzawy ślad po spinaczu przy górnej krawędzi.
360.–
63.
ORŁOWSKA-GABRYŚ Maria (1925-1988) – Odręcznie wykonana makieta książki D. Defoe "Przygody Robinsona Kruzoe" z ilustracjami barwnymi i czarno-białymi Marii Orłowskiej z 1947.
Kilka kart lekko poluźnionych, stan dobry. Praca Marii Orłowskiej, wówczas studentki III roku Wydz. Poligrafiki Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Krakowie (absolutorium w 1949, dyplom w 1956 u prof. W. Chomicza) - nazwisko autorki zapisane odręcznie ołówkiem na przedniej wyklejce. Odręcznie wykonana okładka (żaglowiec na wzburzonym morzu i kompozycja liternicza) naklejona na płócienną oprawę, wewnątrz karta tyt. z tym samym motywem, 55 kart z 62 wykonanymi piórkiem ilustracjami tekstowymi oraz 4 tablice z całostronicowymi barwnymi kompozycjami gwaszem. Tekst książki jedynie zamarkowany poziomymi liniami dającymi wyobrażenie o jego układzie wizualnym.
M. Orłowska-Gabryś (1925-1988) - jedna z najbardziej znanych polskich ilustratorek, specjalizująca się w książkach dla dzieci, projektantka pocztówek, kart do gry, plakatów, okładek ochronnych na zeszyty szkolne. Zilustrowała ponad 100 książek, w tym: "Bajarka opowiada" M. Niklewiczowej, "Czarna owieczka" i "Reksio i Pucek" J. Grabowskiego, "Kichuś majstra Lepigliny" J. Porazińskiej, "Królestwo bajki" E. Szelburg-Zarembiny, "Szkolne przygody Pimpusia Sadełko" M. Konopnickiej, "Fernando" M. Leafa.
1.800.–
64.
BUTOWICZ Emil (aktywny w I poł. XX w.) – Sanna.
Akwarela na ark. 19x32 cm. Sanie zaprzężone w trójkę koni, w tle ośnieżone stogi siana. Na dole z prawej sygn. "E. Butowicz". Praca w starej drewnianej ramie, za szkłem. Niewielkie uszkodzenia ramy, stan dobry.
E. Butowicz - malarz polski, akwarelista czynny w 1. poł. XX w. w tematyce i stylistyce prac nawiązujący do twórczości Adama Setkowicza.
UWAGA: opłata droit de suite.
800.–
65.
CHODOROWSKI Andrzej (1928-1994) – Głowa Murzynki.
Linoryt form. 21x18,2 cm. Stylizowana twarz czarnoskórej kobiety. Praca w papierowym passe-partout, na którym autor umieścił odręczny tytuł sygnaturę "A. Chodorowski 59". Na odwrocie passe-partout odręczna dedykacja autora dla niewymienionego z nazwiska p. Stanisława, dat. 23 I 1960 w Krakowie. Zaplamienia grafiki na odwrocie, zabrudzenia passe-partout.
A. Chodorowski (1928-1994) - rzeźbiarz, grafik, malarz.
140.–
66.
CIEŚLEWSKI Tadeusz syn (1895-1944) – Sień zabytkowego domu w Zamościu.
Drzeworyt na ark. 11,5x16,5 cm (w świetle passe-partout). Widok przez otwarte drzwi na wnętrze z filarem pośrodku. Praca sygnowana ołówkiem na dolnym marginesie, z datą 1929. Plansza z teki "Zamość. Siedem drzeworytów T. Cieślewskiego syna" (Zamość 1929), odbitej w 500 egz. Praca w drewnianej ramce, passe-partout, za szkłem. Stan bardzo dobry.
T. Cieślewski syn (1895-1944) - grafik, krytyk i teoretyk sztuki, pisarz, organizator licznych wystaw i odczytów. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie: grafikę u Władysława Skoczylasa, malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, grafikę książkową u Ludwika Gardowskiego. Współzałożyciel m.in. Stowarzyszenia Polskich Artystów Grafików "Ryt" (1925-1939), stawiającego sobie za cel doskonalenie i promowanie sztuki drzeworytu, założyciel Stowarzyszenia Grupy Artystów Grafików "Czerń i Biel" (1935).
400.–
67.
FACZYŃSKI Jerzy (1917-1994) – Cerkiew.
Tusz, akwarela na ark. 29,8x21 cm. Praca sygnowana odręcznie przez artystę, z datą 8 X 1973. Stan bardzo dobry.
J. Faczyński (1917-1994) - działający na emigracji architekt, malarz i poeta. Po wybuchu II wojny służył w lotnictwie na froncie węgierskim, został internowany, zbiegł i przedostał się do Wielkiej Brytanii, gdzie służył w Polskich Siłach Powietrznych RAF. Był architektem, malarzem, ilustrował książki, tworzył rysunki, grafiki, akwarele, obrazy olejne, witraże i drzeworyty.
160.–
68.
FACZYŃSKI Jerzy (1917-1994) – Dwór wśród starodrzewu.
Tusz, akwarela na ark. 20,4x25 cm. Praca niesygnowana. Niewielkie załamanie arkusza, poza tym stan bardzo dobry.
J. Faczyński (1917-1994) - działający na emigracji architekt, malarz i poeta. Po wybuchu II wojny służył w lotnictwie na froncie węgierskim, został internowany, zbiegł i przedostał się do Wielkiej Brytanii, gdzie służył w Polskich Siłach Powietrznych RAF. Był architektem, malarzem, ilustrował książki, tworzył rysunki, grafiki, akwarele, obrazy olejne, witraże i drzeworyty.
100.–
69.
FACZYŃSKI Jerzy (1917-1994) – Kapliczka.
Tusz, akwarela na ark. 25,3x20,3 cm. Praca niesygnowana. Stan bardzo dobry.
J. Faczyński (1917-1994) - działający na emigracji architekt, malarz i poeta. Po wybuchu II wojny służył w lotnictwie na froncie węgierskim, został internowany, zbiegł i przedostał się do Wielkiej Brytanii, gdzie służył w Polskich Siłach Powietrznych RAF. Był architektem, malarzem, ilustrował książki, tworzył rysunki, grafiki, akwarele, obrazy olejne, witraże i drzeworyty.
100.–
70.
GROTT Teodor (1884-1972) – Wnętrze Kościoła Mariackiego.
Autolitografia barwna form. 37,7x27,7 cm. Rozświetlone wnętrze świątyni z zamkniętym ołtarzem Wita Stwosza. Plansza z teki graficznej "Kraków 1911" (XI Zjazd Lekarzy i Przyrodników). Praca sygnowana na kamieniu "Teod. Grott 911". Praca w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
T. Grott (1884-1972) - malarz i rysownik. W latach 1903-1909 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych początkowo pod kierunkiem Floriana Cynka, później u Leona Wyczółkowskiego. Wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował najchętniej posługując się akwarelą m.in. pejzaże (m.in. tatrzańskie, z Ukrainy, Włoch, Francji), portrety, akty. Zajmował się również rzemiosłem artystycznym - wraz z żoną założył i prowadził w Krakowie wytwórnię kilimów.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
320.–
71.
GRZYWACZ Zbylut (1939-2004) – Akt kobiecy leżący.
Rysunek tuszem na ark. 20,8x29,3 cm. Praca z cyklu "Kobiety", sygnowana odręcznie przez artystę, z datą 30 I 1998. Stan dobry.
Z. Grzywacz (1939-2004) – malarz, grafik, rzeźbiarz tworzący w w klimacie ponurej groteski, pedagog, publicysta, kolekcjoner i działacz opozycyjny. Studiował w latach 1957–1963 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Emila Krchy. Współzałożyciel grupy "Wprost" wraz z Maciejem Bieniaszem, Jackiem Waltosiem, Leszkiem Sobockim i Barbarą Skąpską. Jego prace znajdują się w wielu kolekcjach państwowych i prywatnych.
UWAGA: opłata droit de suite.
1.500.–
72.
JANOWSKA Maria (ur. 1929) – Tarnina - trzy rysunki projektowe gobelinu.
Rysunki gwaszem form. 15x23,6, 37,7x60 i 47,7x79 cm. Najmniejszy z rysunków z piecz. Spółdzielni Pracy Przemysłu Artystycznego im. S. Wyspiańskiego i notatką: "Akceptujemy w formacie 150x240" z datą 28 II 1966. Pod innym rysunkiem piecz. "Cepelii" zatwierdzająca wzór z datą 8 VIII 1966. Dwa rysunki podpisane przez artystkę. Dołączono trzy próbki różnokolorowej wełny. Ślady złożenia.
M. Janowska (ur. 1929) - w latach 1947-1951 studiowała na ASP w Warszawie u prof. Eleonory Plutyńskiej i Mieczysława Szymańskiego. Od 1953 współpracowała z Cepelią. Brała udział w wielu wystawach, m.in. w 1964 w Galerii Kordegarda, w 1975 na „Konfrontacjach” w Centralnym  Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, w 1975 w Starej Kordegardzie w Warszawie. Zdobyła liczne nagrody w konkursach-przeglądach Cepelii na tkaniny artystyczne.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
400.–
73.
JAROCKI Władysław (1879-1965) – Cyganka.
Litografia na ark. 20,8x22 cm (w świetle passe-partout). Praca sygnowana i tytułowana ołówkiem przez artystę. Litografia w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
W. Jarocki (1879-1965) - architekt, malarz, grafik malujący pejzaże, portrety i sceny rodzajowe, często z życia Hucułów;  pedagog. Studiował architekturę na Politechnice Lwowskiej oraz malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w latach 1902-1906 u J. Mehoffera i L. Wyczółkowskiego. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka. W latach 1921-37 był profesorem krakowskiej ASP. Przyczynił się do założenia czasopisma Sztuki Piękne i w 1924 został jego naczelnym dyrektorem.
UWAGA: opłata droit de suite.
500.–
74.
LAM Władysław (1893-1984) – Don Kichot i Sancho Pansa w bibliotece (Dysputa.).
Drzeworyt form. 24,5x18,7 na ark. 43,3x29,1 cm. Plansza z teki W. Lama "Don Quijote" (Poznań 1925) (Grońska 353) składającej się z 6 drzeworytów. Pod kompozycją z prawej ołówkowa sygnatura artysty "W. Lam". Niewielkie zabrudzenia marginesów, niewielkie zarysowanie w obrębie kompozycji; zalecana lekka konserwacja.
W. Lam (1893-1984) - malarz, grafik i krytyk sztuki.
UWAGA: opłata droit de suite.
480.–
75.
LUTCZYN Edward (ur. 1974) – Autoportret.
Rysunek czarną kredką na ark. 84x22,8 cm. Twarz artysty mocno wydłużona. Z lewej sygnatura tuszem "Lutczyn '76". Wzdłuż krawędzi czarna ramka wykonana tuszem. Niewielkie zabrudzenia arkusza, stan dobry.
E. Lutczyn (ur. 1947) – polski artysta plastyk o charakterystycznej kresce. Znany z rysunków satyrycznych, karykatur i ilustracji oraz plakatów, zarówno skierowanych do najmłodszych, jak i do dorosłych. (Wikipedia).
UWAGA: opłata droit de suite.
420.–
76.
ŁOTOCKI Kazimierz (1882-1942) – Motyw z Podwala (drzeworyt).
Drzeworyt barwny form. 21,8x14,3 na ark. 36x26 cm. Kopuła lwowskiego kościoła Bożego Ciała jesienią. Pod kompozycją tytuł pracy zapisany ręką artysty, obok jego sygnatura "K. Łotocki". Praca w drewnianej (uszkodzonej) ramce, za szkłem. Stan dobry.
K. Łotocki (1882-1942) – malarz, grafik, pedagog, działający głównie we Lwowie.
480.–
77.
MALINA Marian (1922-1985) – Peryferia Krakowa.
Litografia form. 38,4x55,4 cm (w świetle passe-partout). Zabudowania miejskie, w tle wzgórze wawelskie. Ma dolnym marginesie ołówkowa sygnatura "M. Malina 53 r." i "Litografia". Praca w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
M. Malina (1922-1985) - malarz i grafik, uczeń J. Fedkowicza i K. Srzednickiego w krakowskiej ASP, tworzył głównie w technice drzeworytu i monotypii, a także cellografii.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
240.–
78.
MALINA Marian (1922-1985) – Portret kobiety.
Linoryt na ark. 66,5x42 cm (w świetle passe-partout). Portret krótko ostrzyżonej kobiety. Autorstwo potwierdzone na odwrocie: "Oświadczam, że praca jest autorstwa brata mojego Mariana Maliny" i podpis "Malina Stanisław". Praca w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
M. Malina (1922-1985) - malarz i grafik, uczeń J. Fedkowicza i K. Srzednickiego w krakowskiej ASP, tworzył głównie w technice drzeworytu i monotypii, a także cellografii.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
360.–
79.
MARCOUSSIS Louis (1878-1941) – Planches de Salut [frontispis].
Akwaforta form. 19,9x23,6 na ark. 29,6x33 cm (w świetle passe-partout). Plansza frontispisowa do niskonakładowej, bibliofilskiej teki "Planches de Salut" wydanej w Paryżu w 1931 przez Jeanne Bucher w 71 egzemplarzach. Zawierała 10 grafik, z których każda poświęcona była pamięci jednego z ulubionych pisarzy artysty (m.in. Baudelaire'a, Dostojewskiego, Rimbauda, Apollinaire'a, Szekspira, Stanisława Przybyszewskiego). Praca niesygnowana. Na dolnym marginesie z lewej ołówkowy numer 45/71. Akwaforta we wsp. drewnianej ramie i głębokim passe-partout. Stan bardzo dobry.
L. Marcoussis (Markus) (1878-1941) - malarz i grafik polski, wybitny przedstawiciel kubizmu, jeden z czołowych i najwcześniej osiadłych w Paryżu (od 1903) reprezentantów École de Paris, przyjaciel P. Picassa, J. Grisa, M. Jacoba, F. Légera.
1.000.–
80.
MARCOUSSIS Louis (1878-1941) – Planches de Salut. N. 7.
Akwaforta form. 19,7x23,6 na ark. 29,5x32,5 cm (w świetle passe-partout). Plansza nr 7 z niskonakładowej, bibliofilskiej teki "Planches de Salut" wydanej w Paryżu w 1931 przez Jeanne Bucher w 71 egzemplarzach. Zawierała 10 grafik, z których każda poświęcona była pamięci jednego z ulubionych pisarzy artysty (m.in. Baudelaire'a, Dostojewskiego, Rimbauda, Apollinaire'a, Szekspira, Stanisława Przybyszewskiego). Praca sygnowana na płycie monogramem "l m". Na dolnym marginesie z lewej ołówkowy numer 45/71. Akwaforta we wsp. drewnianej ramie i głębokim passe-partout. Stan bardzo dobry.
L. Marcoussis (Markus) (1878-1941) - malarz i grafik polski, wybitny przedstawiciel kubizmu, jeden z czołowych i najwcześniej osiadłych w Paryżu (od 1903) reprezentantów École de Paris, przyjaciel P. Picassa, J. Grisa, M. Jacoba, F. Légera.
1.000.–
81.
MEHOFFER Józef (1869-1946) – Trójbarwna litografia okładkowa "Sztuka polska. Malarstwo" z 1903.
Litografia form. 38,7x28,8 cm, odbita ciemnozieloną, złotą i czarną farbą. Kompozycja przedstawia dziewczynę z jednorożcem w ogrodzie, obok skrada się wilk w owczej skórze. Plansza sygnowana na kamieniu "Józef Mehoffer 1903". Okładka pochodzi z 6 zeszytu albumu "Sztuka polska. Malarstwo" autorstwa F. Jasieńskiego i A. Łady-Cybulskiego, wydawanego w początku XX w. we Lwowie przez Księgarnię H. Altenberga. Każdy zeszyt zawierał 4 tablice z naklejoną reprodukcją obrazu i kartę z tekstem objaśniającym. Tu zachowany cały zeszyt z barwnymi reprodukcjami obrazów W, Gersona, J. Malczewskiego, J. Fałata, W. Weissa. Stan bardzo dobry.
380.–
82.
NIKIFOR Krynicki (1895-1968) – [Święci]. IHS Tzry Pax.
Rysunek kredkami na ark. 11,8x17,3 cm (w świetle passe-partout). Praca pochodzi z lat 60., została zakupiona bezpośrednio od artysty, pozostawała własnością jednej rodziny. Rysunek w kartonowym passe-partout, w drewnianej ramce, za szkłem. Stan dobry.
Nikifor Krynicki (1895-1968) - malarz łemkowski pracujący w Krynicy, najbardziej ceniony polski prymitywista, którego obrazy wystawiały muzea i galerie w Amsterdamie, Brukseli, Hajfie, Frankfurcie n. Menem i Hanowerze.
UWAGA: opłata droit de suite.
5.000.–
83.
PAUTSCH Fryderyk (1877-1950) – Karykatura Kazimierza Sichulskiego.
Rysunek niebieskim atramentem na kawiarnianej serwetce form. 16x16 cm. Sylwetka nagiego tęgiego mężczyzny widzianego od tyłu, z pędzlem w dłoni. Praca podpisana: "Kolega K. Sichulski", w prawym dolnym narożniku atramentowa sygnatura artysty. Niewielkie zaplamienie w dolnej części, poza tym stan dobry.
F. Pautsch (1877-1950) - malarz, absolwent krakowskiej ASP (pracownia L. Wyczółkowskiego), współpracował - jako karykaturzysta - z pismami satyrycznymi "Chochoł" i "Liberum Veto", działał kolejno we Lwowie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie; członek Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” i poznańskiego "Świtu".
480.–
84.
PAUTSCH Fryderyk (1877-1950) – Karykatura starego mężczyzny.
Rysunek niebieskim atramentem na kawiarnianej serwetce form. 16x16 cm. Sylwetka nagiego tęgiego mężczyzny siedzącego na taborecie. W lewym górnym narożniku atramentowa sygnatura artysty. Niewielkie zaplamienie, poza tym stan dobry.
F. Pautsch (1877-1950) - malarz, absolwent krakowskiej ASP (pracownia L. Wyczółkowskiego), współpracował - jako karykaturzysta - z pismami satyrycznymi "Chochoł" i "Liberum Veto", działał kolejno we Lwowie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie; członek Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka” i poznańskiego "Świtu".
360.–
85.
POCHWALSKI Kasper (1899-1971) – Anioł z łukiem.
Akwaforta, sucha igła na ark. 17,5x19,3 cm (w świetle passe-partout). Kompozycja sygnowana ołówkiem na dolnym marginesie. Praca w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan bardzo dobry.
K. Pochwalski (1899-1971) - artysta malarz i konserwator zabytków, syn Władysława Pochwalskiego, brat Stanisława Pochwalskiego.
240.–
86.
POTOCZEK Irena (ur. 1924) – SKS Cracovia - projekt gobelinu.
Rysunek ołówkiem, kolorowany gwaszem, form. 27,8x16,7 cm. Flaga krakowskiego klubu sportowego (biało-czerwone pasy), poniżej herb Krakowa. Na odwrocie nazwisko autorki. Praca powstała po 1957 - w tym roku nazwę klubu zmieniono z "Klub Sportowy" na "Spółdzielczy Klub Sportowy" (tak pozostało do 1973). Poprzeczne załamanie arkusza, rdzawy ślad po spinaczu biurowym, drobne zabrudzenie.
120.–
87.
POTRZEBOWSKI Jerzy (1921-1974) – Jeździec na koniu.
Rysunek czarnym pisakiem na ark. 19x27,8 cm (w świetle passe-partout). Praca sygnowana monogramem "JP", w drewnianej ramce, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
J. Potrzebowski (1921-1974) - malarz, podczas II wojny światowej działacz konspiracyjny, więzień niemieckich obozów KL Buchenwald i KL Auschwitz. Studia malarskie w latach 1945–1950 w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Fryderyka Pautscha, Ignacego Pieńkowskiego, Zygmunta Radnickiego i Czesława Rzepińskiego. W 1956 został członkiem ogólnopolskiej grupy „Zachęta”. (Wikipedia).
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
380.–
88.
RZEPIŃSKI Czesław (1905-1995) – Pejzaż.
Tusz lawowany na ark. 23x34 cm (w świetle passe-partout). Krajobraz nizinny. Praca sygnowana atramentem w lewym dolnym narożniku "Rzepiński 1931". Rysunek w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
C. Rzepiński (1905-1995) -  malarz kolorysta, pedagog. Studiował w ASP w Krakowie w latach 1925-1929. Od 1931 wystawiał z grupą „Zwornik”. W latach 1945-1947 był prezesem ZPAP. W latach 1954-1967 był rektorem ASP w Krakowie.
UWAGA: opłata droit de suite.
600.–
89.
SICHULSKI Kazimierz (1879-1942) – Dzik nad ofiarą.
Litografia na ark. 47x63 cm. Plansza z "Teki myśliwskiej" K. Sichulskiego (Grońska 494) wydanej we Lwowie w 1928 i składającej się z 10 prac. Litografia sygnowana ołówkiem pod kompozycją z lewej. Praca w drewnianej ramie, za szkłem. Górna ramka lekko zarysowana, miejscowe wyraźne uszkodzenia na lewym i prawym marginesie - rycina wymaga konserwacji.
K. Sichulski (1879-1942) – malarz, karykaturzysta, rysownik i grafik. Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Reprezentant folklorystycznego nurtu sztuki Młodej Polski. Współtwórca krakowskiego kabaretu Zielony Balonik. (Wikipedia).
400.–
90.
SICHULSKI Kazimierz (1879-1942) – Lis.
Litografia na ark. 47x63 cm. Plansza z "Teki myśliwskiej" K. Sichulskiego (Grońska 494) wydanej we Lwowie w 1928 i składającej się z 10 prac. Litografia sygnowana ołówkiem pod kompozycją z lewej. Praca w drewnianej ramie, za szkłem. Miejscowe wyraźne uszkodzenia na lewym i prawym marginesie - rycina wymaga konserwacji.
K. Sichulski (1879-1942) – malarz, karykaturzysta, rysownik i grafik. Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Reprezentant folklorystycznego nurtu sztuki Młodej Polski. Współtwórca krakowskiego kabaretu Zielony Balonik. (Wikipedia).
400.–
91.
SICHULSKI Kazimierz (1879-1942) – Stary jeleń.
Litografia na ark. 47x63 cm. Plansza z "Teki myśliwskiej" K. Sichulskiego (Grońska 494) wydanej we Lwowie w 1928 i składającej się z 10 prac. Litografia sygnowana ołówkiem pod kompozycją z lewej. Praca w drewnianej ramie, za szkłem. Ramka lekko zarysowana, ślady wilgoci w prawym dolnym narożniku ryciny, miejscowe uszkodzenia na lewym marginesie ryciny, poza tym litografia w stanie dobrym.
K. Sichulski (1879-1942) – malarz, karykaturzysta, rysownik i grafik. Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Reprezentant folklorystycznego nurtu sztuki Młodej Polski. Współtwórca krakowskiego kabaretu Zielony Balonik. (Wikipedia).
600.–
92.
SKARŻYŃSKI Jerzy (1924-2004) – Mężczyzna w mundurze (projekt scenograficzny?).
Rysunek tuszem na ark. 45x22,5 cm. Pod kompozycją ołówkowa sygnatura artysty. Praca w drewnianej ramie, za szkłem. Stan bardzo dobry.
J. Skarżyński (1924-2004) - malarz, scenograf teatralny i filmowy, ilustrator, twórca komiksów; absolwent ASP w Krakowie i Wydz. Architektury Politechniki Krak., członek II Grupy Krakowskiej, autor scenografii do filmów "Sanatorium pod Klepsydrą", "Lalka", "Rękopis znaleziony w Saragossie" i wielu innych. Był autorem plakatów do I i II Festiwalu Muzyki Jazzowej w Sopocie w 1956 i 1957.
UWAGA: opłata droit de suite.
500.–
93.
SOBIESZCZAŃSKA Kalina (1916-1992) – Bal w ogrodach pałacu Potockich w Krzeszowicach.
Litografia na ark. 28,7x36,2 cm. Praca sygnowana ołówkowym monogramem "KS" w prawym dolnym narożniku. Plansza w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Stan dobry.
K. Sobieszczańska (1916-1992) - malarka, graficzka, absolwentka krakowskiej ASP; związana była z rodzinnym Radomskiem i Krakowem.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
400.–
94.
SOBIESZCZAŃSKA Kalina (1916-1992) – Pałac Potockich w Krzeszowicach.
Litografia na ark. 36,3x31 cm. Praca sygnowana ołówkiem pełnym imieniem i nazwiskiem na dolnym marginesie, tamże napis "Litografia". Grafika zaklejona w papierowym passe-partout. Stan dobry, passe-partout zakurzone.
K. Sobieszczańska (1916-1992) - malarka, graficzka, absolwentka krakowskiej ASP; związana była z rodzinnym Radomskiem i Krakowem.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
400.–
95.
SRZEDNICKI Konrad (1894-1993) – Zuzanny.
Akwaforta ręcznie kolorowana form. 57,5x44 na ark. 70x49,5 cm (w świetle ramy). Kąpiące się kobiety i przypatrujący się im starzec. Na dolnym marginesie ołówkowa sygnatura artysty i takież napisy: "1979 r. 'Zuzanny'" i "44/50". Praca w drewnianej ramie, za szkłem. Stan bardzo dobry.
K. Srzednicki (1894-1993) – malarz i grafik. W latach 1918-1920 ochotniczo służył w Wojsku Polskim. Studiował w prywatnej Szkole Malarstwa i Rysunku Krzyżanowskiego w Warszawie (1921–1924), w Szkole Sztuk Pięknych w Warszawie (1924–1930), dyplom uczelni 1936. Malarstwo u Tadeusza Pruszkowskiego, Mieczysława Kotarbińskiego i grafikę u Władysław Skoczylasa. W Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w latach (1929–1939) asystent w Katedrze Grafiki Artystycznej, od 16 stycznia 1939 był profesorem nadzwyczajnym grafiki w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (rektor 1951–1952). Był członkiem „Rytu” (od 1931) i Grupy 9 Grafików (1952–1960), członkiem honorowym Akademii Sztuk Pięknych we Florencji (od 1965). (Wikipedia).
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
360.–
96.
STERN Jonasz (1904-1988) – Ulica w  getcie lwowskim II.
Linoryt form. 22x32,6 cm. Plansza (jedna z czternastu) z teki "Getto lwowskie", powstała w 1950. Odbitka znacznie późniejsza, z potwierdzeniem autentyczności na odwrocie podpisanym przez wdowę po artyście, Barbarę Jaroszyńską-Stern. Odbitka nr 3/10. Stan bardzo dobry.
J. Stern (1904-1988) - malarz, grafik, którego dorobek należy podzielić na okres przedwojenny i powojenny;  pedagog żydowskiego pochodzenia. Współzałożyciel tzw. Pierwszej Grupy Krakowskiej, po wojnie dwukrotnie prezes Drugiej Grupy Krakowskiej.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
400.–
97.
STOPKA Andrzej (1904-1973) – Portret ojca.
Akwaforta form. 14,4x10,8 cm. Portret starego mężczyzny - Andrzeja Stopki Nazimka (1868-1934), literata, nauczyciela, folklorysty, działacza Związku Podhalan. Praca w drewnianej ramie, passe-partout, za szkłem. Widoczne niewielkie zaplamienia marginesu.
A. Stopka (1904-1973) - scenograf, malarz i grafik.
240.–
98.
WISZNIEWSKI Kazimierz (1894-1960) – Boże Narodzenie.
Drzeworyt na ark. 15,3x23,2 cm. Odbitka na cienkim, półprzezroczystym papierze. Maria i Józef nad żłóbkiem w stajence. Praca podpisana ołówkiem przez artystę na dolnym marginesie, na prawym umieszczono ołówkiem tytuł i technikę wykonania. Osobna sygnatura na klocku: "KW" i data roczna 1936. Stan bardzo dobry.
K. Wiszniewski (1894-1960) - grafik-drzeworytnik, uczeń W. Skoczylasa, autor licznych prac ukazujących architekturę polskich miast, twórca ekslibrisów.
UWAGA: możliwa opłata droit de suite.
320.–