Motoryzacja

364.
SZYDELSKI Stanisław – Gazowniki i przewody benzyny silników spalinowych używane w aeroplanach, samochodach, motocyklach, pługach motorowych, agregatach i t.p. Z rysunkami i tabelarycznem zestawieniem wad w działaniu i sposobów naprawy. Lwów 1920. Nakładem Spółki Automobilowej "Motor". 16d, s. 119, [9]. brosz. Biblioteczka "Motoru", t. 1
Okładki zabrudzone, niewielkie ubytki grzbietu, ślady zawilgocenia widoczne od. s. 105 do końca, poza tym stan dobry.
80.–
Sprzedano za: 80.–
365.
THEEGARTEN A., GEYER M. – Frezowanie. Tłumaczenie "Milling Machinery's Yellow BackSeries wykonał dla Biblioteki Krótkiego Szkolenia J. Mafeld. Wyd. II, poprawione. Edinburgh 1946. Sekcja Motoryzacyjna Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. 8, s. 80, IV. brosz. Biblioteka "Przeglądu Motoryzacyjnego", nr 1.
Okł. lekko zakurzone, wewnątrz stan bardzo dobry.
50.–
Sprzedano za: 50.–
366.
DRYKOWANIE. Tłumaczenie "Metal Spinning" Machinery's Yellow BackSeries wykonał dla Biblioteki Krótkiego Szkolenia T. Markiewicz. Edinburgh 1946. Sekcja Motoryzacyjna Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. 8, s. 71. brosz. Biblioteka "Przeglądu Motoryzacyjnego", nr 2.
Stan bardzo dobry. Ilustracje w tekście.
50.–
Sprzedano za: 50.–
367.
PRODUKCJA wyrobów bakelitowych. Tłumaczenie "Moulding Bakelite Materials" Machinery's Yellow Back Series wykonał dla Biblioteki Krótkiego Szkolenia W. Sanecki. Edinburgh 1946. Sekcja Motoryzacyjna Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. 8, s. 77, tabl. 5. brosz. Biblioteka "Przeglądu Motoryzacyjnego", nr 3.
Okł. lekko zakurzone i odbarwione, wewnątrz stan bardzo dobry.
50.–
Sprzedano za: 50.–
368.
CHROMOWANIE. Zastosowanie chromowania celem utwardzenia i uodpornienia na zużycie powierzchni sprawdzianów, narzędzi do skrawania, matryc, form oraz części maszyn. Tłumaczenie "Chromium Plating" Machinery's Yellow BackSeries wykonali dla Biblioteki Krótkiego Szkolenia Członkowie Sekcji Motoryzacyjnej Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. Edinburgh 1946. Sekcja Motoryzacyjna Stowarzyszenia Techników Polskich w Wielkiej Brytanii. 8, s. 51. brosz. Biblioteka "Przeglądu Motoryzacyjnego", nr 4.
Okł. zakurzone, wewnątrz stan bardzo dobry. Ilustracje w tekście.
50.–
Sprzedano za: 60.–
369.
LEŠČENKO V. S., PJULKKANIEN A. N. – Velosiped. Sputnik nacinajusciego velosipedista. Izdanie II. Moskva-Leningrad 1953. Mašgiz. 8, s. 125, tabl. 1. brosz.
Okładki zakurzone, poza tym stan dobry. Ilustrowany przewodnik dla początkujących rowerzystów. Tekst w języku rosyjskim.

Motocykle - Rajdy Motocyklowe

370.
DEGUM. Opony Motocyklowe. Zakłady Przemysłu Gumowego "Dębica" w Dębicy, Zjednoczenie Przemysłu Gumowego Łódź, Exporter Skórimpex Łódź [...] - folder reklamowy. [197-?]. Format: 18x8 cm, s. 6.
Stan niemal bardzo dobry.
371.
MAJEWSKI Tadeusz – ABC motocyklisty. Warszawa 1955. Wydawnictwa Komunikacyjne. 8, s. 119, [1], tabl. rozkł. 1. brosz.
Okładki otarte, zabrudzone i zażółcone, wewnątrz stan dobry.
40.–
Sprzedano za: 50.–
372.
42 MIĘDZYNARODOWA Sześciodniówka Motocyklowa. FIM. Zakopane, 17-22 września 1967. Program oficjalny. [Warszawa] 1967. Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego. 8, s. 46, [6]. brosz.
Okł. lekko zakurzone, poza tym stan bardzo dobry. Opracowanie tekstów Zbigniew Kupczyk. Organizacja i realizacja wydawnictw i reklamy: J. Bogucka i B. Kopeć. Oprac. graf. Tadeusz Niemirski.
80.–
Sprzedano za: 100.–
373.
IV Raid [!] Tatrzański oraz Mały Raid Tatrzański. Zjazd Gwiaździsty Plakietowy, Motocyklowe Święto Gór Warszawa 1946. Polski Klub Motocyklowy. 8, s. 44. brosz.
Okł. zabrudzone, niewielkie zaplamienia dolnych marginesów kart, poza tym stan bardzo dobry. Ilustrowany program rajdu, bogaty materiał reklamowy. "Polski Klub Motocyklowy założony w 1925 roku. Warszawa, ul. Koszykowa 54 m. 10. Organizuje w dniach 23, 24, 25 sierpnia 1946 r. IV Raid Tatrzański. Pod wysokim protektorartem  [...] Jana  Baranowskiego. Komandor honorowy Piotr Jaroszewicz. Starter honorowy Mieczysław Skotnicki.
80.–
Sprzedano za: 180.–
374.
MIĘDZYNARODOWY XIV Raid [!] Tatrzański. Informator Kraków, VI 1956. Polski Związek Motorowy i Liga Przyjaciół Żołnierza, Komitet Organizacyjny Międzynarodowego XIV Raidu Tatrzańskiego. 8, s. 7, [1]. brosz.
Okł. lekko zakurzone, ślad złożenia w poziomie, stan dobry. Zawiera m.in.:
- Informacje o zdobywcach złotych medali w Raidach [!] Tatrzańskich
- Co mówią dotychczasowe kroniki Raidów Tatrzańskich (cele zawodów, miejsce i terminy zawodów, kierownictwo zawodów, konkurencje)
- Raidy Tatrzańskie w liczbach
- XIV Międzynarodowy Raid Tatrzański.
40.–
Sprzedano za: 110.–
375.
MIĘDZYNARODOWY XIV Raid [!] Tatrzański. Program. Zakopane, 13-15 sierpień 1956 r. Kraków 1956. Polski Związek Motorowy i Liga Przyjaciół Żołnierza, Komitet Organizacyjny Międzynarodowego XIV Raidu Tatrzańskiego. 8, s. 48, 3 mapy luzem. brosz.
Okł. lekko zakurzone, poza tym stan dobry.
80.–
Sprzedano za: 100.–
376.
MIĘDZYNARODOWY XIV Raid [!] Tatrzański. Regulamin. Zakopane, 13-15 sierpnia 1956. Kraków 1956. Polski Związek Motorowy i Liga Przyjaciół Żołnierza, Komitet Organizacyjny Międzynarodowego XIV Raidu Tatrzańskiego. 8, s. 18. brosz.
Okł. lekko zakurzone, wewnątrz stan bardzo dobry.
40.–
Sprzedano za: 140.–
377.
JUBILEUSZOWY XX Międzynarodowy Rajd Tatrzański pod protektoratem [...] Lucjana Motyki. Program zawodów. Zakopane, 27-29 lipca 1962. Kraków 1962. WAG. 16d podł., s. [40]. brosz.
Okł. lekko otarte i zakurzone, wewnątrz stan bardzo dobry. Ilustracje w tekście. Oprac. graf. J. Napieracz. Tekst Tadeusz Toliński.
90.–
Sprzedano za: 280.–
378.
XXI Międzynarodowy Rajd Tatrzański organizowany przez Okręg Krakowski Polskiego Związku Motorowego, Komitet Organizacyjny w Zakopanem. Pod protektoratem [...] Włodzimierza Reczka. Zakopane, 25-27 lipca 1963. Kraków 1963. Komitet Organizacyjny XXI MRT. 8, s. [24]. brosz.
Okł. lekko otarte i zakurzone, załamania narożników, wewnątrz stan dobry. Ilustracje w tekście. Oprac. graf. Eugeniusz Olszak. Tekst Tadeusz Toliński. Dołączono "Listę startową" XXI Międzynarodowego Rajdu Tatrzańskiego [...] s. 8, z odręcznymi zakreśleniami i zapiskami.
46.–
Sprzedano za: 300.–
379.
XXII Międzynarodowy Rajd Tatrzański organizowany przez Okręg Krakowski Polskiego Związku Motorowego, Komitet Organizacyjny w Zakopanem. Pod protektoratem [...] Lucjana Motyki. Zakopane, 23-25 lipca 1964. Kraków 1964. Komitet Organizacyjny XXII MRT. 8, s. [24]. brosz.
Okł. lekko otarte i zakurzone, wewnątrz stan bardzo dobry. Ilustracje w tekście. Oprac. graf. Eugeniusz Olszak. Tekst Tadeusz Toliński.
60.–
Sprzedano za: 320.–
380.
MOTOCYKL SHL. Jego budowa i działanie, obsługa, niedomagania i naprawa. Warszawa 1953. Wydawnictwa Komunikacyjne. 8, s. 108. opr. oryg. ppł.
Okładki zabrudzone, wewnątrz stan dobry. "Książka zawiera opis budowy motocykla SHL i wyjaśnia zasady działania poszczególnych zespołów silnika i podwozia, podając równocześnie wskazówki dotyczące właściwego użytkowania i obsługi. Ponadto omawia najbardziej typowe niedomagania ważniejszych organów motocykla oraz podaje sposoby ich wykrywania i usuwania. Książka jest przeznaczona dla kierowców i właścicieli motocykli SHL oraz mechaników, związanych z ich obsługą".
60.–
Sprzedano za: 300.–
381.
POPŁAWSKI Zbysław – Motocyklowa instalacja elektryczna. Warszawa 1954. Wydawnictwo Komunikacyjne. 8, s. 367. opr. oryg. ppł.
Niewielkie otarcia i zaplamienia okładek, poza tym stan niemal bardzo dobry.
120.–
Sprzedano za: 140.–
382.
[TAŃSKI Tadeusz]. A. Nałęcz [pseud.] – Krótki informator motocyklowy. Ogólne wiadomości o sporcie motocyklowym i produkcji, budowie, kupnie, obsłudze i prowadzeniu motocykli. Kraków 1947. Księg. S. Kamińskiego. 8, s. 132. brosz. Biblioteczka Samochodowa, [nr] 3.
Okładki zabrudzone, grzbiet oklejony papierem, załamania narożników kilku ostatnich kart, stan dobry. Na okł. nadruk: "Wydany w porozumieniu z Polskim Związkiem Motorowym". Rozszerzone wydanie poradnika "Motocykle" z 1937. Ilustracje w tekście.
44.–
Sprzedano za: 44.–
* * *

Samochody - Rajdy Samochodowe

383.
MOTOR Schau.
Heft 2: Februar 1939. Berlin. Motorschau Verlag Dr. Georg Elsner & Co. folio, s. 73-143, [1]. brosz.
Grzbiet oklejony papierem, ubytki krawędzi okł., wewnątrz stan dobry. Bogato ilustrowany numer czasopisma, poświęcony m.in. wystawie samochodów w Berlinie w 1939 r. Bardzo bogaty materiał reklamowy.
384.
XX RAJD Polski organizowany pzrez Automobilklub Krakowski przy współudziale Gazety Krakowskiej i Tempa. Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy. IV Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1960 r. Program zawodów. Kraków 1960. Polski Związek Motorowy, Automobilklub Polski. 8, s. 14, [2]. brosz.
Okł. zakurzone, poza tym stan bardzo dobry.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
80.–
Sprzedano za: 80.–
385.
RAJD Polski. XXI Międzynarodowy Rajd Samochodowy. Eliminacje do mistrzostw Europy i Polski. Kraków 3-6 VIII 1961. Program. Kraków 1961. Automobilklub Krakowski, Polski Związek Motorowy. 8, s. [24]. brosz.
Okł. zakurzone, poza tym stan bardzo dobry. Rajd pod protektoratem Prezesa Rady Ministrów Józefa Cyrankiewicza.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
386.
RAJD Polski. XXIII  Międzynarodowy Rajd Samochodowy. Zakopane 31 VII-64VIII 1963. Kraków 1961. Automobilklub Krakowski, Polski Związek Motorowy. 16d, s. [24]. brosz.
Okł. zakurzone, poza tym stan bardzo dobry. Rajd pod protektoratem Prezesa Rady Ministrów PRL Józefa Cyrankiewicza.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
387.
XXIV RAJD Polski, Międzynarodowy Rajd Samochodowy. Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz III Eliminacja do "Pucharu Narodów" i III Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Kraków 30 VII-3 VIII 1964. Regulamin. Kraków 1960. Polski Związek Motorowy, Automobilklub Krakowski. 16d, s. 36, [1]. brosz.
Okł. lekko zakurzone, poza tym stan bardzo dobry.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
388.
XXVI RAJD Polski, Międzynarodowy Rajd Samochodowy. Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Kraków 3-6 VIII 1966. Program. Kraków 1960. Polski Związek Motorowy, Automobilklub Krakowski. 8, s. 32. brosz.
Okł. lekko zakurzone,wewnątrz widoczne ślady zawilgocenia. Stan dobry.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
389.
XXVII RAJD Polski. Rallye de Pologne (Kraków, 2-5 VIII 1967) i inne imprezy automobilowe, wyscigowe i rajdowe w Europie. [Kraków] 1967. Komitet Organizacyjny Rajdu Polski. 16d podł., s. 46, [2]. brosz.
Okł. lekko zakurzone, poza tym stan bardzo dobry. Opracowania: Kazimierz Czekaj i Tadeusz Toliński. Grafika: Janusz Głażewski
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
390.
XXVIII RAJD Polski organizowany przez Polski Zwiazek Motorowy Automobilklub Krakowski jako Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy Producentów [...] III Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Kraków 31 VII - 4 VIII 1968. [Kraków] 1968. Komitet Organizacyjny XXVIII MRP. 8, s. 31, [1] + Lista Startowa Zawodników (s. 4). brosz.
Przednia okł. zakurzon, poza tym stan bardzo dobry. Na dołączonej liście startowej zawodników odręczne zapiski.Opracowania: Kazimierz Czekaj i Tadeusz Toliński. Grafika: Janusz Głażewski Reklamy Władysław Kokuszkin.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
391.
XXIX RAJD Polski organizowany przez Polski Związek Motorowy Automobilklub Krakowski jako Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy Kierowców [...] III Eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Kraków 16-20 VIII 1969. [Kraków] 1969. Komitet Organizacyjny XIX MRP. 8, s. 31, [1]. brosz.
Okł. lekko zakurzona, poza tym stan bardzo dobry. Na s. 14, pod zdjęciem odręczny podpis "Najlepszego aktualnie polskiego kierowcy [...]" Sobiesława Zasady. Opracowanie: Kazimierz Czekaj i Tadeusz Toliński. Grafika: Janusz Głażewski Reklamy Władysław Kokuszkin.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
392.
XXX RAJD Polski Kraków 16-19 VII 1970 i inne rajdowe imprezy automobilowe w Europie. [Kraków] 1970. Komitet Organizacyjny Rajdu Polski. 16d podł., s.23, [1]. brosz.
Okł. lekko zakurzone, poza tym stan bardzo dobry. Opracowanie: Kazimierz Czekaj i Tadeusz Toliński. Grafika: Janusz Głażewski Reklamy: Władysław Kokuszkin.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
393.
XXXI RAJD Polski,  Kraków 15-18 VII 1971. Informator. [Kraków] 1971. Komitet Organizacyjny XXXI Rajdu Polski. 8, s. [32]. brosz.
Na ostatniej karcie odręczne notatki, poza tym stan dobry. Opracowanie redakcyjne Zdzisław Sroka. Tekst Marek Alber. Oprac. graficzne: Tadeusz Kubarski. Reklamy: Władysław Kokuszkin.
"Rajd Polski – rajd samochodowy, runda Mistrzostw Europy, wcześniej także runda m.in. Mistrzostw Polski, Mistrzostw Świata i Mistrzostw Litwy. Rajd Polski jest drugim, po słynnym Rajdzie Monte Carlo, najstarszym rajdem samochodowym na świecie. Jest to także najbardziej prestiżowa i największa w Polsce impreza w sportach samochodowych.
Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1921 roku. Trasa wiodła wówczas z Warszawy do Białowieży, a z sześciu uczestników najlepszy okazał się Tadeusz Heyne, jadący samochodem marki Dodge. Z roku na rok trasa rajdu wydłużała się i w 1925 osiągnęła długość 3798 km. W roku 1926 oraz w latach 1931–1936 rajd z powodu kryzysu gospodarczego nie odbył się. Start w 1940 roku uniemożliwił wybuch II wojny światowej.
Rajd Polski wystartował ponownie w 1947 roku z przeszło 2500-kilometrową trasą, wiodącą niemal przez całą Polskę. W kolejnym roku patronat nad zawodami objął prezydent Bolesław Bierut. Rajd Polski nie uzyskał jednak przychylności władzy komunistycznej i następna edycja zawodów odbyła się dopiero w 1954 r.
W 1960 po raz pierwszy użyto nazwy „Rajd Polski”, a zawody zostały rundą Mistrzostw Europy (wówczas był to najważniejszy na świecie cykl mistrzowski). Z roku na rok, Rajd Polski stawał się imprezą coraz bardziej popularną, prestiżową, a zarazem trudniejszą. W 1973 roku rajd stał się rundą nowo powstałego cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygórowane średnie prędkości na dojazdówkach i błędy organizacyjne spowodowały, że zawody ukończyły tylko trzy załogi, a rajd na kolejne 36 lat stracił status rundy Mistrzostw Świata [...]" (Wikipedia).
* * *